Hoe het begon
Fawwaz Suleiman kwam in 1997 naar Nederland als Iraakse vluchteling. In Irak stuurde hij informatica. Eenmaal in Nederland gekomen zat werken er voorlopig niet in; de asielprocedure bleek in zijn geval een langdurig en intensief proces. Na 6 jaar inburgeren en procedures doorlopen kreeg Fawwaz eindelijk zijn verblijfsvergunning. Inmiddels was zijn IT-kennis achterhaald en ging Fawwaz in 2003 werken bij een delicatessenzaak in Groningen, waar Arabische baklava ook werd verkocht. De bakker die deze baklava produceerde, wilde stoppen met zijn bakkerij en bood aan Fawwaz aan om de bakkerij over te nemen. Dat leek hem wel wat!
Het product
Na de overname was Fawwaz ineens bakker! Na het opzetten van een baklava-webshop mét bezorgservice, steeg de verkoop snel. De baklava wordt ambachtelijk in een steenoven gebakken in eigen bakkerij, bereid met verse producten zoals bladerdeeg met roomboter, pistache- of walnoten en suikerwater.
Een Syrisch spreekwoord zegt: “Eten begint eerst met de ogen en dan pas met de mond”. Met andere woorden: eten moet er én mooi uitzien én lekker smaken!
De etiketten
Het ontwerp van de etiketten is een paar jaar geleden gemaakt door een ontwerper, de etiketten zijn toen ook al eens gedrukt. Niet helemaal tevreden over de uitstraling van de etiketten, zocht Fawwaz iets anders en bestelde het gratis materialenboek bij unieketiket.nl. De keuze viel op het materiaal natuurpapier crème-wit, met de ambachtelijke look precies het materiaal dat hij zocht. Om helemaal zeker te zijn, bestelde hij een Basic proefdruk en was toen overtuigd. De etiketten prijken inmiddels op de baklava verpakkingen, wat veel leuke reacties van klanten oplevert!