Een goed ontwerp is een must
Het etiket is het visitekaartje van ieder product. Een goed ontworpen etiket maakt deel uit van een aantrekkelijke en overtuigende verpakking en kan bepalen of het product in het winkelwagentje van de klant terechtkomt of onopgemerkt in het schap blijft.
Verpakking en etiket moeten een team vormen: Ze moeten op elkaar aansluiten, elkaar ondersteunen en passen bij het product. Tegelijkertijd moet het product zelf niet op de achtergrond worden geduwd. De bijzonderheden en het karakter van het product moeten aan het grote publiek worden overgebracht en specifiek aan de gewenste doelgroep worden gecommuniceerd. Als u nu denkt dat dit allemaal ingewikkeld is dan kunnen wij u geruststellen. Want dat is helemaal niet zo! Als u een paar tips ter harte neemt kan er (bijna) niets misgaan met het labelontwerp:
1. Het juiste materiaal
Een van de belangrijkste beslissingen bij het ontwerpen van labels is het materiaal. Afhankelijk van de eisen die uw product en dus het label in het dagelijks leven moet voldoen, dient u het materiaal zorgvuldig te kiezen.
We geven u graag twee korte voorbeelden: Als uw product bijvoorbeeld wordt blootgesteld aan vocht, raden wij over het algemeen folie-etiketten aan. Een extra veredeling, zoals het lamineren van de folie, kan ook bescherming bieden tegen vocht. Uw product wordt verkocht in een kleine fles? Dan raden we structuurpapieren met een zwaar grammage af, omdat het risico bestaat dat ze van kleine schappen afrollen.
Zo ziet u: De keuze van het ideale materiaal hangt af van meer factoren dan alleen het uiterlijk. Afhankelijk van uw wensen en het type verpakking dient u verschillende materialen te overwegen of uit te sluiten.
2. Zorg voor een goede leesbaarheid
Niet alleen moet het etiket aantrekkelijk ontworpen zijn, maar de informatie moet ook duurzaam en eenvoudig leesbaar zijn. Kies bijvoorbeeld geen lettertypes die te klein zijn en vermijd pixelachtige afbeeldingen of lettertypes. Zorg er ook voor dat u voldoet aan de voorschriften en wettelijke eisen voor productetikettering die gelden voor uw branche.
3. Maak een ontwerp dat uw doelgroep aanspreekt
Het ontwerp van het label moet niet alleen overeenkomen met het product, maar natuurlijk ook de gewenste doelgroep aanspreken. Zoek uit wat belangrijk is voor uw doelgroep, wat zij willen en welk ontwerp hen aanspreekt. Plus: Zorg ervoor dat beloftes worden nagekomen. Niets irriteert de klanten meer dan valse beloftes of bedrog. Een voorbeeld: U adverteert met de slogan veganistisch of suikervrij? Zorg er dan voor dat dit echt het geval is. Maak geen valse beloftes die u niet kunt nakomen en gebruik deze garanties niet alleen om een trend te volgen of om uw product beter te laten verkopen.
Is uw product echt veganistisch, bevat het geen additieven of is het bijzonder natuurlijk? Super! Breng dit vervolgens over door middel van bijpassende kleuren, materialen of afbeeldingen en geef de klant het gevoel dat uw product precies is wat hij nodig heeft.
Heeft u nog steeds geen idee hoe uw label eruit moet zien en ontworpen moet worden? Dan nodigen wij u graag uit om verder te lezen!
Etiketten laten ontwerpen
Wie niet zelf kan ontwerpen, raadpleegt meestal een grafisch ontwerper of een bureau of maakt gebruik van ontwerpwedstrijdportalen. Als professionele etikettendrukkerij zetten wij ons in voor het drukken van hoogwaardige en aantrekkelijke etiketten. Goede drukresultaten en tevreden klanten maken ons blij. Om ook degenen die niet weten hoe ze een label zelf moeten ontwerpen of hoe ze het ontwerp correct moeten aanleveren om het te kunnen drukken, gelukkig te maken, hebben we de labelontwerpservice in het leven geroepen.
Onze designservice is geschikt voor alle industrieën en producten en combineert het ontwerp van het label, de creatie van drukklare bestanden en een proefdruk van het ontwerp op het materiaal van uw keuze om uzelf te overtuigen van onze drukkwaliteit en het ontwerp van het label. Het uitgangspunt voor de ontwerpservice is ons basispakket. Het bestaat uit:
Op basis hiervan kunt u dan verdere ontwerpen, variëteiten, individualisaties bestellen. Personalisaties en individualisaties met Mosaic of elementen met Augmented Reality zijn geen probleem en zijn ook gemakkelijk in uw order toe te voegen. Een belangrijk voordeel: Tijdens het gehele ontwerpproces staat u in contact met onze grafisch ontwerper als uw directe aanspreekpunt.