Damiaan van den Dool en Coen Hoftijzer uit Utrecht, zijn jonge ondernemers met een passie. In 2021 richtten ze hun bedrijf Le Stagioni op, met als missie ‘mensen verbinden en bijzondere momenten creëren met onze seizoensgebonden likeuren’. Hierbij het verhaal van hun bedrijf, hun producten en hun etiketten.
Het verhaal
In 2021 startten wij, Damiaan van den Dool en Coen Hoftijzer, met Le Stagioni in Utrecht. Het begon als een hobby in de tuin van Damiaan. De overvolle pruimenboom in de achtertuin bracht ons op het idee om een pruimendrank te maken. Het resultaat was een drankje waar iedereen erg enthousiast over was. Omdat ons pruimendrankje een warm en herfstig karakter had, ontstond het idee om een drank voor elk seizoen te maken. De drankjes in onze collectie brengen de smaken en geuren van de lente, zomer, herfst en winter tot leven. Onze nieuwste drank is de zomerlikeur, Giulia. Met levendige tonen van sinaasappel, citroen en een vleugje gember, weerspiegelt deze likeur perfect de zonnige zomerse dagen.
Design
Bij Le Stagioni draait alles om het vastleggen van de essentie van elk seizoen, zowel in de smaak als in het uiterlijk van onze flessen. Voor het etikettenontwerp van onze zomer likeur ‘Giulia’ was het de uitdaging om direct duidelijk te maken dat deze fles de zomer weerspiegelt. Het thema ‘Zomer’ van het etiket komt in twee elementen tot uiting. Ten eerste in de boom, ons logo. De boom is in vier delen opgesplitst, met één deel voor elk seizoen. In het etiket voor onze zomerdrank, komt het zomerdeel prominent naar voren. Ten tweede zijn delen van het etiket uitgevoerd in een zomers groene tint, wat het geheel nóg levendiger maakt.
Materiaal
Voor het materiaal van onze etiketten hebben we gekozen voor PP-folie zilverkleurig met een matte folielaminaat. Deze keuze kwam voort uit twee belangrijke wensen: ten eerste wilden we de gekleurde delen van het etiket een glanzend effect geven om nog meer aandacht te trekken. unieketiket.nl heeft ons hierin fantastisch geadviseerd, waarmee het gewenste resultaat is bereikt.
Daarnaast speelde ook een praktische factor mee, het etiket moest bestand zijn tegen water, iets wat belangrijk is bij de opslag en bij het gebruik van onze producten. Folielaminaat biedt die bescherming, terwijl het de glanzende delen van het etiket nog meer laat opvallen.
Uitdagingen
Bij het kiezen van het materiaal voor onze etiketten liepen we tegen enkele uitdagingen aan. Zo was een van onze wensen om de glimmende elementen in ons design uit te laten voeren als een foliepreeg. Als startend bedrijf met een kleinschalige productie bleek dat voor ons niet haalbaar; we zouden duizenden etiketten moeten bestellen om op een goede prijs per etiket te komen. Gelukkig is dit met de hulp van unieketiket.nl opgelost en hebben we een uitstekend alternatief gevonden in het zilverkleurig PP folie materiaal.
“Dankzij het creatieve advies van unieketiket.nl hebben wij als startende onderneming een prachtig en professioneel product dat zowel in smaak als uitstraling een waar kunstwerk is. Hiermee lukt het ons om steeds meer slijterijen en horecazaken voor onze flessen te interesseren.”
– Damiaan van den Dool en Coen Hoftijzer van Le Stagioni –
unieketiket als drukpartner
unieketiket.nl heeft ons tijdens het traject fantastisch geadviseerd en daarmee hebben we met het zilverkleurig PP materiaal een prachtig alternatief gevonden voor foliepreeg, dat binnen onze mogelijkheden past en onze verwachtingen zelfs heeft overtroffen.
Wilt u ook uw klantenverhaal delen?
Beantwoord de volgende vragen en stuur ons de antwoorden, foto’s van uw team en productfoto’s.
#1 Wat is uw verhaal? Stel kort uw bedrijf en uw product voor.
#2 Hoe is uw etiketontwerp ontstaan en wat is er speciaal aan?
#3 Welk etikettenmateriaal heeft u gekozen en waarom?
#4 Waren er uitdagingen/moeilijkheden op weg naar het perfecte etiket?
#5 Waarom beveelt u unieketiket.nl aan als drukpartner?